A magyar piacon leginkább keresett és kedvelt, megbízható szén-monoxid érzékelő, vészjelző készülék a Honeywell H450. A szabvány előírásainak megfelel, CE minősítéssel rendelkezik.
Ön, és egész családja biztonsága érdekében válassza a Honeywell H450 szén-monoxid vészjelző készüléket, szereltesse be szakemberrel!
Az alábbi információk specifikusan a Honeywell H450 szénmonoxid vészjelzőről szólnak, ám ma már e termék mondenebb változatai elérhetőek a piacon. Ez a típus már nem található meg a kereskedésekben. Szénmonoxid vészjelzők»
A termék fedlapján megtalálja a fontosabb információkat, így ne kell a számlát keresgélnie, emlékezetére hagyatkoznia (Melyik évben is vásároltam?), mikor is kell a készüléket cserélnie az élettartama miatt?
A fedlap alatt megtalálhatók a további fontos információk is.
Ezen felül az alábbiakban segítségül összeírtuk a leggyakoribb kérdéseket, s a válaszokat a Honeywell H450 szén-monoxid vészjelző készülékkel kapcsolatban. Olvassa el figyelmesen, felmerülő egyéb kérdéseit tegye fel hozzászólásban! Válaszolunk Önnek!
1. Mit tegyünk, ha a vészjelző piros led-je világít, és riasztó hangot ad ki?
Sose kételkedjünk a jelzés hihetőségében ! Azonnal nyissunk ablakot, valamint zárjuk el a gázkészüléket, majd hagyjuk el a helyiséget és hívjuk ki a katasztrófa védelmi szakértőket, kérjünk segítséget a bent maradtak kimentésében – ebben a sorrendben !!!
Tilos: a készülék hibájára gondolni és figyelmen kívül hagyni a vészjelzést !!!
2. Hol helyezzük el a vészjelzőt?
Lehetőleg a szén-monoxid forrás 1-3 méteres körzetében, mindenképpen olyan módon, hogy a jelzés meghallható legyen! A szén-monoxid a levegővel keveredik, ezért a vészjelzőt mindig a helyiség használatának megfelelően fejmagasságban célszerű elhelyezni, általában 1,5-2 m magasságban, illetve a hálószobában az alvási szintnek megfelelő magasságban.
Tilos: a vészjelzőt külső levegő beömlő csonk mellé helyezni!
3. Mit tegyünk, ha a gázkészülék a fürdőszobában, vagy egyéb nedves helyiségben van?
A vészjelző elhelyezhető a fürdőszobában is, mert így tudja betölteni az életvédelmi feladatát a legmegfelelőbben. A készüléket úgy kell elhelyezni, hogy közvetlen vagy fröccsenő víz ne érhesse. A nedves környezetben való alkalmazás a készülékre vonatkozó garanciát nem befolyásolja.
4. A szénmonoxid vészjelzőt hogyan lehet tesztelni?
A készüléken található teszt gomb megnyomásával a készülék rövid ideig tartó vészjelzést ad le, ha rendben működik.
Tilos: a készüléket kéménybe lógatva, autó kipufogóba dugva „tesztelni”!
5. Honnan tudható, hogy a vészjelző működik?
Percenként felvillan a zöld színű led jelzés. Amennyiben a készülék a teszt gombra megfelelően reagál és a zöld fény megfelelő időközökben felvillan, úgy a vészjelző megfelelően működik.
6. Honnan tudható, hogy a készülék meghibásodott?
A készüléken a sárga led jelzés villog, illetve időnként „csippanás” szerű hangot ad
7. Mikor kell kicserélni a vészjelzőt?
– Ha a sárga led villog
– ha a készüléken villog a sárga led és csippanás szerű hangot ad
– ha a készüléken sem a sárga, sem a zöld led nem villog
– ha a készülék a teszt gombra nem reagál
8. Mennyi a várható élettartama a Honeywell vészjelzőknek?
Élettartama 6 – 7,5 év
Tilos: a készüléket szétszerelni, azon bármilyen változtatást végezni!
9. Mi a teendő ha a vészjelző garanciája lejárt és a készülék hibás működésre utaló jelzéseket ad?
Az élettartamán túli, meghibásodást jelző készülék már nem tölti be életvédelmi szerepét, haladéktalanul ki kell cserélni egy új készülékre!
10. Mennyi a garancia időtartama a Honeywell CO vészjelzők esetében?
A garancia 6 év a vásárlás napjától számítva – a vásárlást igazoló számla elengedhetetlen az ügyintézéshez!
Tilos: számla nélküli készüléket garanciális ügymenetre visszaküldeni!
Alábbi két pont a készülék értékesítőinek lehet segítségére, illetve azoknak, akik hibát tapasztalnak, hibát vélnek a készüléken felfedezni, ám a készülék nem mutatja a meghibásodásra utaló jeleket.
11. Hogy lehet a garanciális igényt érvényesíteni?
Vissza kell juttatni a készüléket a vásárlás helyszínére.
Tilos: garanciális ügyintézésre átvenni olyan készüléket, amelynél nem tapasztalható egyik, a hibás működésre utaló jel sem (lásd 7-8.pontok)
12. Mi a teendő, ha a készülék látszólag hibátlanul működik, de a vásárló ragaszkodik a készülék bevizsgálásához ill. Garanciális csere igényt támaszt?
A Honeywell nem vállalja a hibás működési jeleket nem produkáló készülékek cseréjét és bevizsgálását, erre a fogyasztónak lehetősége van akkreditált független bevizsgáló cég szolgáltatásának igénybe vételére,
Stieber BT (BP, 1181, Nyerges u. 6. Tel: (1) 297 3131). A bevizsgálás költségét (~3.000.FT) a fogyasztónak kell állnia. Amennyiben a bevizsgálási eredmény a Honeywell készülék hibáját mutatja ki, úgy a jegyzőkönyvet és a
bevizsgálásról készült számlát mellékelve a készülék leadható garanciális ügyintézésre a vásárlás helyszínén. Ilyen esetben a Honeywell a bevizsgálás költségeit megtéríti.
Tilos: garanciális ügyintézésre átvenni olyan készüléket, amelynél nem tapasztalható egyik, a hibás működésre utaló jel sem (lásd 7-8.pontok) és nincs bevizsgálási jegyzőkönyv, valamint a bevizsgálásról szóló számla mellékelve.
A bevizsgálásról szóló számlát a jegyzőkönyv mellékleteként a készülékkel együtt kell kezelni, számla nélkül a Honeywell nem téríti meg a bevizsgálás költségeit. Számla leadására a garanciális igény elbírálását követően utólag már nincs lehetőség.
A készüléket megrendelheti webáruházunkban, házhoz küldjük Önnek! Részltekért katt ide >>>